Poznaj nas od kuchni

Gdzie szukamy franczyzobiorców?

Kliknij w wybrane województwo i sprawdź
Gdzie szukamy franczyzobiorców?

Woj. Mazowieckie

  • Ciechanów
  • Legionowo
  • Mińsk Mazowiecki
  • Otwock
  • Piaseczno
  • Pruszków
  • Warszawa
  • Żyrardów

Nie ma na liście Twojego miasta?

Napisz do nas z zapytaniem, czy w Twoim
mieście można otworzyć oddział Stava.

 

Kliknij i napisz do nas

Dowiedz się więcej

Samochody

Podstawowym narzędziem pracy kurierów jest pojazd – przeważnie są to samochody. Dopuszczamy możliwość wyposażenia oddziału w jednoślady, jednak każdorazowa decyzja wymaga głębszej analizy.

Pojazdy można pozyskać na 3 sposoby:

  • zakupić za gotówkę (wiąże się to z koniecznością posiadania odpowiednio wyższego kapitału)
  • skorzystać z oferty najmu
  • skorzystać z oferty leasingu

* Centrala Stava wynegocjowała specjalne warunki dla swoich franczyzobiorców, w których jest ponad 40 odstępstw od standardowej umowy najmu / leasingu. Ponadto, centrala Stava może udzielić poręczenia dla swojego franczyzobiorcy, dzięki czemu nie musi on wpłacać opłat wstępnych za samochody.

Wyposażenie

Sprzęt niezbędny do rozpoczęcia działalności
gastro-kurierskiej dzieli się na dwie grupy:

pierwszą z nich jest wyposażenie niezbędne kurierom do wykonywania ich obowiązków, w którego skład wchodzą: torby do transportu żywności, terminale płatnicze, telefony komórkowe i odzież robocza.
drugą grupą wyposażenia są przedmioty potrzebne przedsiębiorcy do wykonywania codziennych obowiązków takie jak: drukarka, komputer itp.

Całe to wyposażenie możesz wynająć od centrali Stava, przy czym opłata za najem przez pierwsze trzy miesiące wynosi tylko 1 zł. Robimy to, abyś mógł w tym czasie zbudować rentowny oddział z odpowiednią skalą.

Księgowość

Do prowadzenia oddziału Stava wystarczy jednoosobowa działalność gospodarcza, która nie wymaga prowadzenia pełnej księgowości. Dlatego księgowość nie pociąga za sobą wysokich kosztów. System Stava dokonuje większość obliczeń oraz rozliczeń, a także służy do monitorowania cashflow w firmie.

Niezbędne czynności księgowe to koszt, który zaczyna się od ok. 150 zł przy rozpoczęciu działalności i rośnie wraz z rozwojem oddziału. Przykładowo, w oddziale ze skalą ok. 200 dowozów koszty księgowości powinny oscylować w granicy 300 – 500 zł miesięcznie.

Biuro

Franczyza Stava nie jest „typowym” biznesem, w którym przyjmuje się klientów w biurze. Biuro służy naszym franczyzobiorcom jako magazyn na sprzęt (kluczyki do pojazdów, telefony, terminale, itp.), a także jest to miejsce, w którym można spotkać się ze swoimi pracownikami, porozmawiać, przeprowadzić rozmowę rekrutacyjną itp.

Przy otwieraniu działalności nie ma potrzeby organizowania swojego biura, ponieważ wszystkie powyższe działania można wykonywać poza nim. Dopiero przy większej skali (Stava przyjęła granicę 5-ciu samochodów) niezbędne jest pozyskanie odpowiedniego biura, natomiast koszt jego użytkowania, wraz z parkingiem, nie powinien przekraczać 1 000 zł. miesięcznie.

Administracja & HR

System Stava umożliwia franczyzobiorcy zarządzanie oddziałem w 100% samodzielnie. Wiele działań wykonywanych jest w pełni automatycznie, a rolą franczyzobiorcy jest przede wszystkim nadzór.

Brak doświadczenia w rekrutacji czy w zarządzaniu pracownikami (HR & kadry), nie jest żadną przeszkodą w prowadzeniu swojego biznesu. System Stava podpowiada w jaki sposób przeprowadzić rekrutację prowadząc naszego franczyzobiorcę krok po kroku przez cały ten proces. Znajdują się w nim również wszystkie niezbędne wzory dokumentów.

Opłata wstępna

Stava postanowiła całkowicie znieść opłaty wstępne – czyli opłaty jakie ponosi się za przystąpienie do sieci, dostęp do know-how oraz innych korzyści płynących ze współpracy franczyzowej.

Przystąpienie do sieci Stava jest bezpłatne i nie wymaga zaciągania kredytów czy długoterminowych zobowiązań.

Szkolenia i wsparcie

Zależy nam na tym, abyś mógł samodzielnie zarządzać swoim oddziałem Stava. Dlatego przykładamy szczególną uwagę do procesu wdrażania i otwarcia oddziału. Każdy franczyzobiorca przechodzi przez system szkoleń.

Są to między innymi szkolenia:

  • onboarding (szkolenie w jednym z wzorcowych oddziałów Stava w Polsce)
  • teoretyczne – sprzedaż oraz kalkulacja
  • praktyczne – sprzedaż i przygotowywanie ofert
  • z obsługi systemu Stava oraz Stava Finance

Oprócz tego otrzymujesz pomoc opiekuna regionalnego, który wspiera Cię na każdym etapie otwierania i prowadzenia biznesu.

System IT

Narzędzie, które stworzyliśmy sami od podstaw, odpowiedzialne za przyjmowanie i rozdzielanie zadań Twoim kurierom. To dzięki niemu możesz uzyskać lepsze wyniki niż inni angażując do pracy mniej osób. Cała logistyka zaprogramowana jest tak, aby działała bez ingerencji franczyzobiorcy a nad prawidłowością działania czuwa zespół koordynatorów.

Narzędzia administracyjne zawarte w systemie pozwalają prowadzić oddział bez konieczności zatrudniania pracowników do prowadzenia kadr, opieki nad sprzętem itp., a narzędzia do monitorowania cash-flow firmy – ułatwiają zarządzanie finansami.

Bieżące opłaty

Na start nie ponosisz praktycznie żadnych kosztów.

Opłaty bieżące wynikają ze wspólnej marży dla Twojego klienta, tak więc ponosisz je tylko wtedy, kiedy realizujesz zlecenia generując zysk.

Pozostałe koszty pojawiają się dopiero po pierwszym miesiącu, kiedy sprzęt wygeneruje przychód.

Przejrzystość zasad i współpraca partnerska

Stava jest dumnym członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców od 2019 r., co jest gwarancją przejrzystości naszych zasad, współpracy nastawionej na partnerstwo oraz jasnych warunków współpracy. Jesteśmy również jednym z niewielu franczyzodawców w Polsce, którzy przystąpili do Kodeksu Dobrych Praktyk utworzonego przez POF.

POF to organizacja działająca od 2000 r, od 2010 r. należąca do Europejskiej Federacji Franczyzy, a od 2011 r. należy do Światowej Rady Franczyzy. Jest ona również współinicjatorem powstania “Kodeksu Dobrych Praktyk dla Franczyzy”. Każdy Polski franczyzodawca przynależący do POF zobowiązał się przestrzegać Europejskiego Kodeksu Etyki Franczyzy.

Pomoc w pozyskaniu dotacji unijnych / z PUP

Może jeszcze o tym nie wiesz, ale istnieje mnóstwo projektów unijnych i lokalnych, które wspierają rozwój biznesu. W Stava kierunkujemy naszych kandydatów, aby mogli się po nie zgłosić, a w przypadku chęci skorzystania – prowadzimy i wspieramy w całym procesie. Pomagamy także w organizacji i przygotowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, wniosków, oraz w przygotowaniu biznesplanu. Pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z finansowania Stava.

Pomoc w wyborze formy prowadzenia działalności

Nie znasz korzyści i niedoskonałości poszczególnych form prowadzenia działalności? Przedstawimy i pomożemy Ci dobrać formę odpowiednią dla Twojej sytuacji. W sieci mamy ponad 50 oddziałów, a każdy franczyzobiorca prowadzi swoją działalność. Nie wybieraj na przeczucie – skorzystaj z naszego doświadczenia i daj sobie pomóc.

Sprawdzony i powtarzalny harmonogram otwarcia oddziału

Najczęstszym pytaniem, jakie zadaje sobie przyszły przedsiębiorca, jest: „Czy mi się uda?”. Znamy na nie odpowiedź – TAK!

Powiel model, który sprawdził się już ponad 50 razy. Daj się poprowadzić i zaufaj naszemu doświadczeniu. Proces przygotowany jest w taki sposób, że na każdym etapie franczyzobiorca Stava prowadzony jest przez swojego opiekuna.

Niezobowiązujący proces rekrutacyjny

Chciałbyś spróbować i dowiedzieć się więcej, ale wydaje Ci się, że musisz angażować jakieś środki lub posiadać dużo wolnego czasu?

Stava wypracowała proces, który umożliwi Ci poznanie nas „od środka”. Na różnych etapach będziesz miał okazję zapoznać się z naszym systemem, zobaczyć, jak funkcjonują oddziały, przeanalizować rynek, a także odwiedzić jeden z oddziałów. Decyzja o współpracy zapada pod koniec procesu, a samo wzięcie w nim udziału do niczego nie zobowiązuje. Zobacz, oceń, podejmij decyzję.

Gwarancja oceny ryzyka

Sukces w biznesie zależy nie tylko od marki, ale również od Ciebie oraz rynku. Mówi się, że w biznesie nie ma gwarancji sukcesu, jednak mając sprawdzony model, dajemy Ci gwarancję rzetelnej oceny ryzyka.

Zanim podpiszemy umowę, wspólnie przeanalizujemy i ocenimy rynek, potencjalnych kontrahentów, pokażemy Ci pracę w Stava „od środka” oraz powiemy Ci, jakie są szanse na Twój sukces. Jeżeli w procesie rekrutacji uznamy, że zbyt niskie — nie poniesiesz żadnych kosztów.

Opieka dedykowanego opiekuna regionalnego

W centrali Stava każdy zespół ma swoje zadanie, a do dyspozycji franczyzobiorców są trzy z nich: opiekunowie regionalni, zespół koordynacji oraz zespół sprzedażowy.

Opiekun odpowiedzialny jest za poprowadzenie franczyzobiorcy przez cały proces od momentu podpisania umowy do startu oddziału oraz za opiekę i pomoc w codziennej działalności.

Rolą opiekuna jest przeszkolenie, pomoc w organizacji sprzętu, rekrutacji, sprzedaży, przygotowywaniu ofert itp., a po otwarciu działalności monitorowanie parametrów oddziału i reagowanie na bieżące potrzeby. Po otwarciu nie zostajesz sam – zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.

.

Wspólna sprzedaż i pozyskiwanie klientów

Pierwszych klientów pozyskujemy wspólnie: franczyzobiorca wraz ze swoim opiekunem. Po otwarciu oddziału centrala stara się zapewnić klientów sieciowych, a franczyzobiorca pozyskuje lokalnych kontrahentów.

Dzięki współpracy z nami zyskujesz możliwość zwiększenia swoich zysków. Franczyzobiorcy mogą liczyć również na centralny dział sprzedaży.

Pojazdy - pomoc w pozyskaniu i w negocjacjach umów

Stava stara się zapewnić jak najlepsze warunki umowy leasingu / wynajmu pojazdów negocjując kontrakty z ogólnopolskimi firmami, w których jest ponad 20-40 odstępstw od standardowych umów.

Franczyzobiorcy Stava mogą np., w razie konieczności, wynajmować lub przenosić pojazdy między sobą, co daje możliwość odpowiedniego zarządzania flotą, a co za tym idzie – swoimi finansami.

Dowiedz się
jak rozpocząć biznes gastro-kurierski ze Stavą

    Chciałbyś poznać naszą ofertę lub masz jakieś pytania?

    Wypełnij formularz. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy wszystkie niezbędne informacje





    Po wypełnieniu formularza na wskazany e-mail prześlemy Ci materiały prezentacyjne.